KLANTENSERVICE
Kopen
Bestellen doe je door bij het product van je keuze op de knop ‘Bestel’ te klikken. Dit leid je naar de pagina “Winkelwagen”. Door op de knop ‘Bestel’ te klikken staat je bestelling nog niet vast en kan je nog altijd terugkomen op je keuze.
Winkelwagen
In je winkelwagen krijg je een overzicht van de producten van je keuze. Hier kan je indien nodig de hoeveelheid aanpassen. Je kan er ook probleemloos het product weer verwijderen of doorgaan met winkelen.
Kortingscode
Beschik je over een promotie- of kortingscode dan kan je deze hier verzilveren.
Verzendingskosten
Om te weten hoeveel de verzendingskosten zullen bedragen, vul je je gegevens in. De verzendkosten worden dan opgeteld bij de prijs van je geselecteerde producten. Geen verrassingen bij het afrekenen.
Doorgaan naar kassa
Is je bestellijstje compleet, dan klik je op ‘Doorgaan naar kassa’. Hier kan je gegevens kwijt voor factuur- en verzendadres, kies je je betaalwijze en controleer je je bestelling. De bestelling is pas definitief nadat je op de knop ‘Plaats uw bestelling’ hebt geklikt.
Plaatst u een bestelling online, dan kan u er voor kiezen om uw pakket zelf gratis af te halen in ons hoofdkantoor - Zwaarveld 33 te Hamme. Opgelet, Metaltis heeft geen winkel en verkoopt enkel en alleen online. Uw bestelling moet dan ook altijd geplaatst worden via www.metaltis.com.
Wat moet u hiervoor doen?
Bij het afrekenen, duidt u onder "Verzending" de optie "Gratis afhaling in Hamme" aan. Wanneer uw bestelling klaarstaat voor afhaling, geven we u een seintje.
Een account aanmaken neemt slechts enkele minuutjes in beslag. De voordelen?
- U vult slechts 1 maal uw gegevens in. Bij een volgend bezoek of een nieuwe bestelling bespaart u heel wat tijd
- U geniet van kortingen en voordelen. Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze promoties of outlet acties
- U heeft een overzicht van uw bestellinghistoriek. Handig als u een product wil bijbestellen
- U blijft op de hoogte van uw bestelling. Ook via mail houden wij u op de hoogte van de status van uw bestelling.
- Uw gegevens worden goed beschermd. Al uw gegevens worden discreet behandeld en niet doorgegeven aan derden. Lees hier ons privacybeleid.
Wil u zich nu registreren? Klik hier.
Je kan op elk moment de status van je bestelling volgen in de rubriek "Mijn Metaltis" > "Mijn bestellingen". Daar krijg je een overzicht van al je bestellingen. Via e-mail houden wij je op de hoogte van elke stap in het verzendproces nadat je bij Metaltis een bestelling hebt geplaatst.
Persoonlijke gegevens kan je makkelijk bijwerken via Mijn Metaltis. Hier kan je inloggen op je persoonlijke account en je gegevens zoals contactgegevens, facturatieadres, leveringsadres, inschrijving op de nieuwsbrief etc.... ten alle tijde aanpassen.
Wanneer het gaat om een foute levering zijn de kosten van een terugzending voor onze rekening. U kan uiteraard ook om een andere reden uw bestelling terugzenden! In dat geval worden de verzendkosten niet terugbetaald. Voor meer informatie, zie ook hieronder: "Hoe kan ik mijn bestelling terugzenden?". Vragen? Contacteer ons gerust!
Wenst u uw bestelling terug te zenden? Geen probleem!
Wat zijn de voorwaarden?
- Het gaat niet om maatwerk.
- U heeft de bestelling binnen 14 dagen na levering teruggestuurd.
- De teruggestuurde producten zijn ongebruikt en in originele staat.
- De productverpakking is intact.
Hoe ga ik te werk?
- Stap 1: Vul hier de gegevens in en print het retourlabel dat u hiermee verkrijgt. Dit doet u voor elke doos die u wenst terug te zenden. Plak de retourlabels over het leveradres, om verwarring bij onze pakketdienst te vermijden. U mag uiteraard ook uw eigen pakketdienst contacteren.
- Stap 2: Druk het retourdocument af en vul alle gegevens zo volledig en duidelijk mogelijk in. Voeg dit toe aan het pakket van uw retourzending.
- Stap 3: Zend uw pakket naar Metaltis – Zwaarveld 33 – 9220 Hamme via het postpunt of de pakketdienst die u selecteerde in stap 1.
Bij eventuele vragen kan u ons steeds contacteren.
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst blijft deze 30 dagen geldig. Heeft Metaltis na 30 dagen nog geen betaling ontvangen, dan wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. U wordt hierover op de hoogte gehouden via e-mail.
U kan kiezen om te betalen met BANCONTACT/Mister Cash - VISA - Mastercard - Maestro - American Express - iDEAL - ING Homepay - CBC online - Belfius Direct Net - KBC Online - PayPal en overschrijving. Bij Metaltis betaalt u steeds in alle veiligheid!
Metaltis verwerkt uw bestelling na ontvangst van betaling. Heeft u een dringende bestelling, dan raden wij aan online te betalen. De verwerking van een bankoverschrijving kan 1 tot 3 dagen duren. Bij een online betaling daarentegen, krijgen zowel u als Metaltis onmiddellijk een betalingsbevestiging. Veiligheid is uiteraard steeds gegarandeerd.
Toch liever overschrijving/overboeking? Bij een dringende bestelling kan u ook steeds een print screen van de betaling of ander betaalbewijs zenden naar info@metaltis.com. Bij ontvangst van het betaalbewijs gaat uw bestelling meteen in productie.
Om online te betalen via uw vertrouwde bank, dient uw bank op deze dienst aangesloten te zijn. Dit is bij de meeste banken het geval.
Wat heb je nodig?
- Digipass: uw identificatiemiddel gekregen van uw bank om online bankverrichtingen uit te voeren
- Uw bankkaart
Stap 1: Plaats uw bestelling
Stap 2: Selecteer als betaalwijze ‘Bancontact’
Stap 3: Vul uw gegevens in:
- naam in van de kaarthouder (naam die op uw bankkaart staat)
- uw kaartnummer: dit is de 17-cijferige code naast CARD (niet uw rekeningnummer)
- vervaldatum (maand en jaar vermeld op de voorkant van uw bankkaart)
Stap 4: U wordt doorverwezen naar uw vertrouwelijke online banking omgeving
Stap 5: Volg de instructies op het scherm
Stap 6: Na de betalingsbevestiging van uw bank krijgt u van Metaltis een e-mail om te confirmeren dat wij uw betaling hebben ontvangen
KLAAR! Wij verwerken uw bestelling meteen.
IBAN en BIC zijn een gestandaardiseerde structuur voor bankrekeningnummers binnen de Europese Unie. Om terugbetalingen te kunnen uitvoeren naar al onze klanten in de Benelux hebben wij IBAN en BIC bankrekeningnummers nodig. Je kan je IBAN en BIC gegevens terugvinden op je bankafschriften, opvragen via online banking of je kan contact opnemen met je bank en deze gegevens opvragen.
Bestelling van voorraadartikelen
Bestelt (en betaalt) u een voorraadartikel voor 11 u, dan worden uw goederen nog dezelfde dag verzonden. Voor leveringen in België ontvangt u 1 of 2 werkdagen nadien al uw pakketje. Voor leveringen in Nederland mag u rekenen op 2 à 3 werkdagen.
Bestelling van maatwerk
Een hele reeks Metaltis producten worden voor u op maat gemaakt in ons atelier. Plaatst u vandaag een bestelling voor de middag, dan wordt uw bestelling de dag erna verzonden tenzij het gaat om grote aantallen, speciaal ontwikkelde producten of indien wij uitzonderlijk te maken krijgen met een overbezetting van onze productiecapaciteit. In dat geval houden wij u - indien gewenst - op de hoogte van de levertermijn.
Voor bestellingen die maatwerkproducten en voorraadartikels combineren, geldt de levertermijn voor maatwerk. Op die manier betaalt u nooit extra verzendkosten.
Bestellingen > 30 kg
Bestelt u een pakket > 30 kg / pallets / lengteartikelen, dan worden de artikelen geleverd via trucktransport en houden wij u op de hoogte van de levertermijn. Op voorwaarde van beschikbaarheid van de artikelen wordt diezelfde week alles verzonden. Dit kan steeds in samenspraak met onze klantendienst (info@metaltis.com).
Hoe weet ik wat een voorraadartikel is en wat niet?
Is het niet duidelijk of het gaat om maatwerk of voorraadartikels of twijfelt u over de levertermijn, dan kan u steeds contact opnemen via info@metaltis.com.
Wij helpen u graag verder!